torsdag 26 juli 2012

En liten lunchrunda längs sjövillornas strandpromenad

Nu har jag fått tillbaka Haruki Murakamis What I Talk About When I Talk About Running från Osvald. Vad jag minns handlade den inte om något särskilt. Jag ska läsa om den. Idag sprang jag sju km på lunchen. Det är varmt och fina villor från sextiotalet längs med stranden söderut från Dalénum, somliga har höga murar mot omvärlden, med stora larmskyltar. Andra låter gräsmattan fortsätta utan att det går att se var den privata tomten slutar och min egen allmänning börjar. Den japanska sushirestaurangen har blivit en pizzeria sedan sist. Jordgubbssäsongen är inte slut ännu. Undrar hur det går i milloppen i höst. Jag behöver gymma bort en del löst häng kring midjan. Ska kolla gästrummet i föreningen inför fredagens spelkväll med barnen. Måste jag ta bilen på måndag för att lämna in bokpaket, eller ska Kalle och jag ringa på ett bud när vi ska posta nästan 300 bokpaket? Ska jag handla lunchen på Willys eller ICA? Morbror R. har gått bort. Jag lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar